French A1.2

Pada akhirnya ikut kursus lagi. Kemarin hari pertama kursus A1.2. Semoga berjalan baik dan bisa paham struktur :’

Sebenarnya kangen juga sama kelas yang lama, karena orang-orangnya suka bertanya macam-macam sampai kelas kadang suka OOT. Tapi karena emang tujuannya buat belajar bahasa, yah mau kelasnya jadi agak serius (kata teman sih, aku sih biasa aja) seperti kemarin juga nggak masalah sih tapi apalagi bakalan ketemu struktur :3

Sedihnya adalah, verbe yang penting malah lupa conjugaison-nya aaaaaaaaaaaa. Kayaknya yang namanya bahasa harus dipake ya biar inget terus XD

woohoo, or not.

it’s been a week since the last french class + the test. yaaay, since i passed the test, i can continue on the next level. honestly, i’m relieved it’s over, but not really. i miss learning french in a class already. if i were to learn by myself, there will be no silly question that i can laugh at. :v

Here It Comes

7 Juni, alias besok merupakan hari yang sangat nggak pengen aku temui. Masalahnya besok ujian, bro. Dulunya, kupikir kalau ada ujian, aku akan memaksa diri untuk belajar tapi nyatanya nggak.

Tujuanku selama ini ternyata hanya satu: to have fun.

Harusnya aku belajar selama ada mood =___=

Lord Voldemort: A Character Analysis

Originally posted on Frosted Lightly:

Lessons to be Learned from He-Who-Shall-Not-Be-Named

1. Dedication.  I mean, it takes a lot of time and effort to be good at what you do.  Even if it is bein’ evil.

Lord Voldemort is the perfect evil character, and I mean perfect.

In today’s pop culture, evil has become more and more humanized.  Sometimes, you can’t figure out if you hate the bad guy, or merely feel sorry for how his past troubles have led him to become the person he is now.  This makes Lord Voldemort the perfect bad guy–he’s a guy you love to hate.  Think about it:  there is no redeeming quality about You-Know-Who.  Not a single one.  He murders without thought.  He literally blasts people out of his way when he walks.  He killed innocents just so he could live.  Basically he’s bloodthirsty, and so powerful he won’t be stopped.  But he wasn’t like this because…

View original 316 more words

Magang owo

YAY. Akhirnya merasakan yang dinamakan magang. Kali ini, yang pertama sih, aku magang di salah satu lab di kampus. Kerjaannya sih nimbang berat badan mencit, ngasih makan dan minum, bersihin kandang. Nggak tau sih kalau nanti bisa nyoba ngoral obat juga hehehe. Tadi udah hari ke-3, tapi katanya sih besok libur. Mungkin sudah dibuat shiftnya. Sejauh ini kerja paling lama sampai jam tiga, itu pun sepertinya karena mulainya telat sih. Tadi, kerja selesai sekitar jam 12.

Kenapa milih di lab sih? Hm, ada beberapa alasan.

Alasan pertama dan yang paling utama, karena aku mau bisa TA di Farmol, makanya aku ambil magang di lab ini. Alasan kedua, alasan yang ini sebenarnya bodoh banget sih, agak takut sama kontak sosial yang bakal terjadi kalau magang diluar. Alasan ketiga, nilaiku nggak bagus, gak yakin diterima magang kalau daftar di luar. Hehe.

French Course

I’m taking French course at IFI since the beginning of March. Wow, it’s been a month! Last Saturday was the fourth meeting. Kind of fun. I wish I could take German course too, but it’s too expensive ;___;

idk

My father is sick. Literally. He’s old and all. Easily get sick.

He cheated on my mother, thrice. Well, i’m not sure. Maybe he cheated on her more than thrice.

But he’s sick now. I really don’t know what to do.

I hate him for what he did, but he’s my father.

I really don’t know what to do.

 

Oh, God. This is rubbish.

Journal 1

I was tempted to write something this morning and I decided to try to write an essay. I’ve always wanted to know what an essay is and how to write one, so I tried to find any reading about it. It turns out that writing an essay is not an easy thing to do (for me, haha). I once asked a friend, “how do you write an essay?” (I feel like Gumshoe when he ask “how do you use logic?” or whatever the question is lol)

Well, she said that writing an essay is easy. Just pour what you think into it, she said. Maybe this is true to her, for she is a writer and writing an essay is now a skill. Based on what I read in:

http://learnonline.canberra.edu.au/mod/book/view.php?id=178430&chapterid=266

An essay is a piece of writing that methodically analyses and evaluates a topic or issue.  Fundamentally, an essay is designed to get your academic opinion on a particular matter.

Then, I think an essay contains an academic opinion of a person. It differs from personal opinion which is subjective and to write an essay, someone must ponder, analyse, evaluate, reflect, and do excessive study about the topic he/she wants to write.

And, this is it for today. I haven’t finished reading anyway (I’m still reading the first page lol), if I have another opinion on my mind I’ll post about it later.